Pinneguri > notebook > projects > Myk overgangsjakke

Project info
Myk overgangsjakke
Textura by Matilde Skår
Knitting
Present
XS
Needle and yarn
US 2½ - 3.0 mm
Rauma Finullgarn
955 yards, 250 grams 5 skeins = 955.0 yards (873.3m)
Notes

Teststrikker for Matildes Textura.

Jeg har lyst til å strikke denne til meg sjøl, men siden jeg vil modifisere den til å passe meg (strikka rundt og klipt opp, strikka med liv, strikka ermene på vranga for å slippe vrangmasker, forskjellige pinnestr i rib og resten, mm) så strikker jeg den minste utgaven til en liten venninne av meg i stedet. Mens jeg tester mønsteret.

Siden jeg har så løs strikkefasthet bruker jeg ikke anbefalt garn og pinner, men Finull og 3 mm - som gir samme strikkefasthet.
Og da er jeg i gang :)

Dag 2: En halv bole ferdig, her går det unna.
Dag 3: Holder på erme nr 2. (Må innrømme jeg strikke dem på vranga, altså bare rettmasker. Snudde etter vrangborden for å få kanten nede på rettsiden - som blir på vranga …). Ferdig med andre erme - alle delene er strikka sammen.
Dag 4: Godt i gang med overdelen. Åh, den blir så fin <3 Når jeg reiser til Stockholm neste uka skal jeg innom Litet Nyste på Södermalm og kjøpe grå Visjögarn og strikke denne til meg sjøl!
Kun knappestolpene og kragen igjen. Spørs om ikke jeg må på knappejakt i morra <3<3<3
Dag 5: Ferdig! Knappedag! Vaskedag! Modelldag! (Det siste er ikke sant, jeg får ikke til modellering før til uka ;p)

Jeg brukte 210 gram.

viewed 1639 times
Finished
October 16 2012
October 20 2012
 
About this pattern
Textura
by Matilde Skår
from Matilde
Pinneguri's star rating
Pinneguri's difficulty rating
19 projects, in 175 queues
About this yarn
Finullgarn
by Rauma
Fingering / 4 ply
100% Wool
191 yards / 50 grams
Pinneguri's star rating
4377 projects, stashed 2391 times
  • Project created: October 16, 2012
  • Finished: October 20, 2012
  • Updated: November 16, 2012