Scarborough MKAL by Sabrina Schumacher

Scarborough MKAL

Knitting
September 2019
both are used in this pattern
Fingering (14 wpi) ?
24 stitches and 36 rows = 4 inches
in stocking st, with yarn A
US 4 - 3.5 mm
612 - 766 yards (560 - 700 m)
one size
Flag of English English German
This pattern is available for Fr.7.00 CHF buy it now

Welcome to my very first Mystery Knitalong. I’m super excited to reveal this secret I kept for such a long time.

Scarborough is a collaboration with Cowgirlblues. And with Neustadtgass13 (a LYS) I put exclusive kits (yarn, pattern & surprise) together: https://www.neustadtgass13.com/mystery-knitalong

Inspired by the beautiful, scenic area around the conservation village Scarborough/ Cape Town (South Africa), this shawl offers the opportunity to play with two different yarns and stitches.

This is a different direction to knit a shawl, but you will end up with a unique and beautiful shawl!

3 clues over 6 weeks
Every other week you get a clue so knitting should be doable.

Start MKAL/ Clue 1: September 27th, 2019
Clue 2: October 11th, 2019
Clue 3: October 25th, 2019

MATERIALS
Yarn
Cowgirlblues Merino Twist (100% Superwash Merino; 150 m / 164 yards per 50 g)
• 2 balls in Indigo (yarn A, YA)
93 g / 279 m / 305 yards used for the sample

Cowgirlblues Kidsilk (70% mohair, 30% silk; 410 m / 448 yards per 50 g)
• 1 skein in Shorebreak (yarn B, YB)
34 g / 279 m / 305 yards used for the sample

Needles
3.5 mm / US # 4 circular needle, or size to obtain gauge, at least 80 cm / 32” in length

Notions
tapestry needle, 1 stitch marker, smooth waste yarn (around 100 cm / 39.25” long, ideally cotton)

GAUGE
24 sts x 36 rows = 10 cm / 4” in stocking stitch using YA, after blocking

SIZES
one size

SKILL LEVEL
knit and purl, increases and decreases, special techniques will be explained

The pattern comes in written instructions.
The pattern is not suitable for beginners.

PATTERN NOTES
Yarn choice
If you don’t like to work with Kidsilk, you can also substitute it with a fingering weight yarn. Be aware that you need more yarn if you substitute YB with a fingering weight (around 100 g / 400 m / 438 yards).

Yarn colours
The higher the value (light - dark) between the colours the better.
I used a variegated with a semi-solid yarn. You can also use two semi-solids. I would not recommend using two variegated yarns.

TECH EDITOR
James Bartley

Please share your progress in the donnarossa designs Ravelry group!
https://www.ravelry.com/groups/donnarossa-designs

Use #scarboroughmkal und #donnarossadesigns on Instagram and Twitter.


Willkommen zu meinem allerersten Mystery Knitalong (MKAL). Ich bin super aufgeregt, dieses Geheimnis zu enthüllen, das ich so lange Zeit bewahrt habe.

Scarborough ist eine Zusammenarbeit mit Cowgirlblues. Und mit Neustadtgass13 als lokales Wollgeschäft habe ich exklusive Kits (Wolle, Anleitung & Überraschung) zusammengestellt: https://www.neustadtgass13.com/mystery-knitalong

Inspiriert von der wunderschönen, malerischen Umgebung des Naturschutzdorfes Scarborough/Kapstadt (Südafrika), bietet dieses Tuch die Möglichkeit, mit zwei verschiedenen Garnen und Maschen zu spielen.

Dies ist eine andere Richtung, um ein Tuch zu stricken, aber am Ende wirst du ein einzigartiges und schönes Tuch haben!

Bei einem Mystery Knitalong weisst du vorher nicht, wie das Endprodukt ausschaut. Jede zweite Woche erhälst du einen Hinweis, damit du genug Zeit für das Stricken hast.

Start MKAL/ Hinweis 1: 27. September 2019
Hinweis 2: 11. Oktober 2019
Hinweis 3: 25. Oktober 2019

Die Hinweise erhälst du als Anleitungs-Updates.

MATERIAL
Wolle
Cowgirlblues Merino Twist (100% Superwash Merino; 150 m pro 50 g)
• 2 Knäuel in Indigo (Garn A, GA)
93 g / 279 m für das Beispiel gebraucht

Cowgirlblues Kidsilk (70% Mohair, 30% Seide; 410 m pro 50 g)
• 1 Strang in Shorebreak (Garn B, GB)
34 g / 279 m für das Beispiel gebraucht

Nadeln
3.5 mm Rundstricknadel, mindestens 80 cm Seillänge

Sonstiges
Wollnadel, 1 Maschenmarkierer, glattes Hilfsgarn (ungefähr 1m lang, idealerweise Baumwolle)

MASCHENPROBE
24 M x 44 R = 10 cm in kraus rechts, gewaschen und gespannt

GRÖSSE
Einheitsgrösse

ERFORDERLICHE STRICK - FÄHIGKEITEN
rechte und linke Maschen, Zu- und Abnahmen, spezielle Techniken werden erklärt

Die Anleitung kommt in schriftlicher Form.
Die Anleitung ist nicht für Anfänger geeignet.

ANMERKUNGEN
Garnauswahl
Wenn du nicht gerne mit Kidsilk (GB) arbeitest, kannst du es auch durch ein Garn inderselben Stärke wie GA ersetzen. Beachte, dass du mehr Garn benötigst, wenn du GB durch ein Garn ähnlich GA (ca. 100 g / 400 m / 438 Yards) ersetzt.

Garnfarben
Je höher der Kontrast (hell - dunkel) zwischen den Farben, desto besser. Ich benutzte ein buntes mit einem semi-soliden Garn. Du kannst auch zwei Semi-Solids verwenden. Ich würde nicht empfehlen, zwei mehrfarbige Garne zu verwenden.