BOHEMIAN shawl by Lucie Paquet
Welcome! You are browsing as a guest
Create a free account to see 3 projects made from this pattern and more... What am I missing?

BOHEMIAN shawl

Knitting
August 2018
Light Fingering ?
No specific gauge as long as you reach the desired drape for the shawl
US 4 - 3.5 mm
1311 - 1748 yards (1199 - 1598 m)
330 cm x 60 cm (130 x 24 in)
This pattern is available for C$7.00 CAD buy it now

The Bohemian shawl was inspired from the Iilimani yarn and is knit with the wide main body worked in multi variations of stitches, and finished off with a breezy fringe. The piece created is very light and airy just as the BOHO style.

Sabri -Illimani’s newest yarn is out just in time for my new shawl. With the breathability of the softest organic cotton and the downy drape of Alpaca, this light fingering is sure to be a favorite for the warmer months.

While gauge is less important in a project like a shawl, if you are keen to complete your project with a fringe, be sure to buy the 4th skein for the fringe.

Please take into consideration the number of skeins for your project: 3 skeins of Illimani Sabri for the main part in colors Bone (white - 2 skeins) and Ash (grey - 1 skein). The last skein is for the fringe : Just choose the white or the grey., as you wish For my sample, I chose the white to have a lighter color but the grey will just look pretty too. So, if you add the fringe, just add an extra color.

Level: for advanced beginners or intermediate because of the lace work.

ERRATA - Section 1 - row 2 - you should you read - knit to the last 3 sts


Le châle Bohémienne a été inspiré de la belle laine Ilimani Sabri et a été tricoté avec multi designs de mailles pour la partie principale puis terminé avec une frange aérienne. Ce morceau est très léger et aéré comme le prouve le style Boho.

On est choyé avec le tout nouveau fil d’Illimani, Sabri. Un très beau mélange de coton bio qui deviendra vite notre fil préféré pour les mois plus chauds.

La grandeur de l’échantillon est peu importante pour ce type de projet mais soyez bien avertie de vous garder cette 4e balle de laine qui ne sert qu’à faire la frange.

Lire attentivement l’information suivante pour la couleur de laine: 3 balles d’Illimani Sabri pour la partie principale du châle dans les couleurs Bone (blanc - 2 balles) et Ash (gris - 1 balle). Pour la frange, choisissez la couleur qui vous plait le plus. Pour ma part, j’ai choisi le blanc pour obtenir un châle de couleur plus clair mais le gris peut être tout aussi beau. Donc, si vous faites la frange, rajoutez une balle de plus.

Niveau : pour débutants avancés et intermédiaires à cause de la dentelle.

ERRATA - Section 1 - rang 2 - vous devriez lire - tricoter jusqu’aux 3 dernières mailles