Jersey Alas by Suset Suarez

Jersey Alas

Crochet
June 2021
Sport (12 wpi) ?
13 stitches and 11 rows = 4 inches
in Punto Medio Alto.
4.0 mm (G)
4.5 mm
1422 - 1859 yards (1300 - 1700 m)
1,2,3,4,5 (equivalentes a XS, S, M, L, XL aproximadamente)
US
Flag of English English Spanish
This pattern is available for €5.00 EUR buy it now

(Español debajo)
This sweater is perfect to wear in autumn or winter, it is very comfortable and beautiful at the same time. You can wear it with high or low waist pants or over a dress. There is nothing better than wearing a garment that makes us feel beautiful and comfortable at the same time.
I hope you like it as much as I do.

Construction Notes

The sweater is made in two pieces using turning rows. It is worked in two rectangles that are assembled together leaving openings for the head, body, and hands.

Cuff and waist ribbing are made after joining the two rectangles that form the front and the back, they are crocheted in circular and always on the right side. There are video tutorials on the instruction section.

Sizes in this pattern are represented as follows and also the amount of material needed for each size: 1 (2,3,4,5). I recommend you underline your size throughout the pattern to make it easier to crochet

The front section is divided into 5 working sections (see the photo in the instructions), but they are crocheted without cutting yarn. Each rectangle is worked in one piece.

Personal Note:
The model in the picture (me) has a chest circumference of 85 cm (33” ½) and dress the size 2

Yarns:
For this design I used Fama from Katia Yarn. 1 skein has approximately 100 gr/ 340 m. It is a Fingering Yarn (14 WPI), 100% Acrylic. Color: 839 (Mustard)

For this project:
Approximately: 385 g (408 g, 437 g, 470 g, 502 g)
Approximately: 1308 m (1388 m, 1485 m, 1595 m, 1704 m)

Materials:
•Crochet Hook : 4.5 mm (US: 7 ) and 4 mm (US: G-6 ) (or size needed to obtain gauge)
•Scissors
•Tapestry Needle
•2 Stitch Markers

Final Measurements:
You can find final measurements in photos in the description.

Thank you very much. I hope you like it!

Instagram: https: link text
Facebook: link text
Ravelry: link text
Subscribe to my Newsletter here : link text


Este jersey es perfecto para usar en otoño o invierno, es muy cómodo a la vez que bonito. Lo puedes llevar con pantalones de cintura alta o baja o sobre algún vestido. No hay nada mejor que llevar una prenda que nos haga sentir bellas y estar cómodas a la vez.

Espero que te guste tanto como a mi.

Hilado:
Para este diseño utilicé el hilado Fama de Katia Yarns.
Del cual 1 ovillo tiene 100 gr/ 340 m aproximadamente. Este hilado es de un calibre Fingering (14 WPI) y composición 100% Acrílico. Color: 839 (Mostaza)

Cantidad de hilado utilizado:
Cantidad en gramos: 385 g (408 g, 437 g, 470 g, 502 g)
Cantidad en metros: 1308 m (1388 m, 1485 m, 1595 m, 1704 m)

Materiales:

•Aguja de Crochet: 4.5 mm y 4 mm (o necesaria para conseguir la tensión recomendada)
•Tijeras
•Aguja Lanera
•2 marcadores de punto

Notas de Construcción:
Este jersey se teje en plano, de ida y vuelta, excepto por los puños de las mangas y el elástico de la cintura que se tejen en circular. Se teje en dos rectángulos que luego se unen dejando abertura para la cabeza, cuerpo y manos.
El patrón viene en 5 tallas diferentes representadas de la siguiente manera: 1 (2, 3, 4,5). La modelo d ela foto ( yo) tiene una circunferencia de pecho de 85 cm, mide 1. 58 m y está llevando la talla 2. Te recomiendo subrayar con un marcador tu talla en todo el patrón para que te sea más fácil tejerlo.

Los puños de las mangas y el elástico de la cintura se hacen luego de unir los dos rectángulos que forman el frente y la espalda, se tejen en circular y siempre del lado derecho. (en las instrucciones hay vídeos explicativos)
Medidas finales de la prenda:
Las medidas finales de la prenda las encuentras en las fotos de la descripción.

Muchas gracias, espero que lo disfrutes.

Te invito a SUSCRIBIRTE a mi Newsletter para estar al tanto de todo y como REGALO te envió una guía GRATUITA para aprender a TEJER PATRONES EN INGLÉS sin saber nada del idioma!!!

Instagram: link text
Facebook: link text
Ravelry: link text
Subscribe to my Newsletter here : link text