Kongvinterkjole by Strikkelisa
Welcome! You are browsing as a guest
Create a free account to see 10 projects made from this pattern and more... What am I missing?

Kongvinterkjole

Knitting
April 2017
Aran (8 wpi) ?
17 stitches = 4 inches
in stockinette stitch
US 6 - 4.0 mm
US 8 - 5.0 mm
XS (S) M (L) XL (XXL)
This pattern is available for kr.55.00 NOK buy it now

En stilren kjole med et dekorativt og tidløst mønster. Den strikkes ovenfra og ned, og er selvfølgelig formstrikket.
Kjolen strikkes i ett eneste stykke og du trenger kun å feste trådene når du er ferdig.

Kjolens overvidde er 80 (86) 95 (103) 112 (122) cm, så gå ut fra det når du velger størrelse.
I og med at vi kvinner er uhyre ulike i formen, følger det også med en veiledning til hvordan du best mulig kan forme midje i kjolen ut fra din egen kropp.

Beregn ca. 130 (140) 155 (170) 200 (215) meter garn i kontrastfargen og ca. 880 (980) 1100 (1200) 1300 (1400) meter garn i hovedfargen for å få en kjole i de foreslåtte lengdene. Ønsker du en lengre eller kortere variant må du tilpasse garnmengden.

Denne kjolen er designet av meg og oppskriften er utarbeidet med kjærlighet.
Husk på opphavsretten og åndsverkloven før du deler denne filen med andre. Jeg har lagt ned mye tid og jobb i denne oppskriften og setter pris på om du tenker deg om før du støtter opp om ulovlig fildeling.
Dersom du ikke kan betale for deg, men likevel ønsker å strikke kjolen, kan du heller sende meg en mail til strikkelisa@gmail.com, så kan vi se hva vi får til. :)