Sally the Squirrel by Doreen Blask
Welcome! You are browsing as a guest
Create a free account to see 20 projects made from this pattern and more... What am I missing?

Sally the Squirrel

Knitting
February 2015
Sport (12 wpi) ?
8 stitches and 10 rows = 1 inch
US 2 - 2.75 mm
20 - 30 yards (18 - 27 m)
This pattern is available for kr.35.00 SEK buy it now

Für Deutsch bitte runterscrollen

NEW! Buy 3 or more of my patterns and receive 10% off - no code needed

This squirrel will take your heart in no time. And maybe bring it to someone else? This is the perfect Valentine’s Day gift, love declaration and a sweet way to say “I love you”.

The pattern is not complicated, but you will need to know how to

  • knit in the round and do
  • simple increases and decreases and to
  • graft/kitchener stitch.

The body is knit in one piece with arms, tail and feet knit separately and sewn on later, alternatively you can pick up the stitches for these directly from the body.
The gauge is not important, but you should use needles at least one size smaller than indicated on the yarn to prevent the fiberfill from showing.

More Info, pictures and ready made toys can be found here:
www.facebook.com/Knitography
Etsy: www.etsy.com/shop/KnitographyByMumpitz
pinterest: www.pinterest.com/mrsmumpitz/

Pattern for personal use only! Pattern and items made from it may not be sold.


Dieses kleine Eichhörnchen erobert alle Herzen im Nu… und bringt Deins vielleicht jemand Anderem? Das perfekte Geschenk zum Valentinstag, als Liebeserklärung oder einfach nur als kleine Aufmerksamkeit zwischendurch.

Diese Anleitung erfordert kein Profistrickwissen, aber ein paar Kenntnisse werden vorausgesetzt. So wird

  • in der Runde glatt und kraus rechts gestrickt
  • mit einfachen Zu- und Abnahmen,
  • sowie der Maschenstich benutzt.

Das Stofftier wird in der Runde gestrickt, wobei Arme, Ohren, Schweif und Füße separat gefertigt und später
angenäht werden (alternativ können diese auch direkt an den Körper gestrickt werden). Die Maße spielen, wie bei den meisten Stofftieren, keine Rolle, aber wie immer ist es gut, eine kleinere Nadelstärke zu verwenden, als auf dem Garn angegeben, damit die Füllwatte nicht herausschaut.

Mehr Infos, Bilder und Fertiges findet ihr hier:
www.facebook.com/Knitography
Etsy: www.etsy.com/shop/KnitographyByMumpitz
pinterest: www.pinterest.com/mrsmumpitz/

MUSTER AUSSCHLIESSLICH FÜR PRIVATEN GEBRAUCH! Das Muster und daraus gefertigte Gegenstände dürfen NICHT kommerziell genutzt werden.