Un'Estate Fa by Stella Egidi

Un'Estate Fa

Knitting
September 2018
Fingering (14 wpi) ?
24 stitches and 46 rows = 4 inches
in garter stitch
US 3 - 3.25 mm
1094 - 1276 yards (1000 - 1167 m)
one size
Flag of English English Italian
This pattern is available for €5.00 EUR buy it now

Un’Estate Fa is somehow a celebration of the colour I love most, blue in all its shades, and the season that most brings me back memories of youth and happiness. Its name comes after the Italian song from 70ies (https://www.youtube.com/watch?v=n1VHkEY-uQQ ).

Here, garter and texture are alternated and interrupted by minimal geometric mosaic stripes, giving a touch of “vintage” to a very modern design.
The shawl is worked on the bias sideways. Side increases and decreases create an elongated triangle shape, easy to wear in a variety of ways.

Un’estate fa is my first collaboration with Positive Ease, a talented Austrian handdyer, creator of beautiful and incredibly bright solid, semisolid and variegated yarns on different bases.

GAUGE after blocking: 24 sts x 46 rows = 10 cm x 10 cm / 4” x 4” in garter stitch.

FINISHED SIZE (after blocking) 195 cm x 56 cm / 76.75” x 22” (at the largest point).

YARN:
Sock/Fingering-weight yarn in the following quantity: 3 skeins 100 g (approx 389 m/425 yds), one skein of each color.
(Yarn used for the sample: Positive Ease Pure Merino, 100% superwash merino, C1: Juniper; C2: Curry; C3: Odin).


Aprofitta di uno sconto lancio del 25% fino a mezzanotte di mercoledì 12, usando il codice Estate

Un’Estate Fa è in qualche modo la celebrazione del colore che più amo, il blu nelle sue variegate sfumature, e della stagione che mi riporta memorie di giovinezza e felicità.
Deve il suo nome (superfluo dirlo a delle italiane!) alla celebre canzone di F.Califano (https://www.youtube.com/watch?v=n1VHkEY-uQQ )
In questo disegno, legaccio e punto lavorato si alternano e sono interrotti da una geometria minimalistica a mosaico, che conferisce un tocco “vintage” a un disegno altrimenti molto moderno.
Lo scialle è lavorato di traverso. Aumenti e diminuzioni ai lati creano un triangolo allungato, dalla forma facile da indossare in una varietà di modi.

Un’estate fa è la mia prima collaborazione con Positive Ease, una talentuosa dyer austriaca creatrice di meravigliose matasse dai colori brillanti.

Tensione dopo bloccaggio: 24 m x 46 ferri = 10 cm x 10 cm a punto legaccio.

Misure finali (dopo bloccaggio) 195 cm x 56 cm (misurati nel punto più largo).

FILATO:
Filato di peso fingering /Sock nelle seguenti quantità: 3 matasse da 100 g (approx 389 m/425 yds), una matassa per colore.
(Filato usato nel modello: Positive Ease Pure Merino, 100% superwash merino, C1: Juniper; C2: Curry; C3: Odin).

Nota alla versione italiana: quest’ultima, per quanto tradotta e rivista con attenzione, non è stata testata. E’ quindi possibile che contenga qualche errore. In questo caso, vi prego di segnalarmelo affinchè possa correggerla, grazie!

A special thank to my wonderful testers and to elena62 for the Italian translation.

13.09.2018: someone reported a problem in printing the pdf in English. In case you had troubles, I have re-uploaded a new pdf file.