SOSU mystery KAL 2017 by Susanne Sommer
Welcome! You are browsing as a guest
Would you like to see 386 projects made from this pattern and much more? create a free account What am I missing?

SOSU mystery KAL 2017

Knitting
April 2017
Fingering (14 wpi) ?
20 stitches and 38 rows = 4 inches
in garter stitch
US 6 - 4.0 mm
1105 - 1201 yards (1010 - 1098 m)
onesize
This pattern is available for €6.00 EUR buy it now

The first ever sosu mystery shawl knit-a-long is about all my favorite knitterly things!

It’s about textures and construction, about changing direction, about painting with wonderfully soft hand-dyed yarn, about falling in love with all the colors.

And it’s about sharing the process, the experience, the highs and lows with other knitters in this fiber community of ours!
Sharing the excitement of not knowing where this journey will lead us is a big part of the fun.

Please use the forum in my Ravelry Group to post your color choice and your progress, to cheer each other on, to ask questions and help others out!

Use #sosuMKAL2017 to share your project on Instagram.

The pattern is suitable for adventurous beginners and experienced knitters alike.
If there is a special technique in the pattern, it will be explained in detail. You can also find help in the group – a KAL is a great place to try out new things!

Before the start of the MKAL you will only get basic information on the pattern, including tips on choosing yarn and colors.

The first part of the pattern (Clue 1) will be released on May 5 and each week a new part of the pattern will be revealed. There are 4 clues in total.
With the release of Clue 4, the full pattern will be available – not before!

MKAL Schedule:
Clue 1: May 5
Clue 2: May 12
Clue 3: May 19
Clue 4: May 26

Yarn: 3 colors of fingering weight yarn

Yarn Recommendation: La Bien Aimée Merino Singles, 100% Merino, single ply, 366 m / 400 yards per 100 g

The La Bien Aimée Yarn Kits are absolutely perfect for this pattern - and sold out almost immediately, sorry!

Yardage: 1098 m / 1200 yards in total

  • Color A: 366 m / 400 yards
  • Color B: 366 m / 400 yards
  • Color C: 366 m / 400 yards

You will need almost the full skein of each color!
Tips for stash busting will be included, if you want to knit from stash.

Gauge: 20 sts / 38 rows = 10 cm / 4” in garter stitch (relaxed after blocking)
Gauge ist not critical but it will influence the size of your finished shawl and your yardage! A tighter gauge will result in a smaller shawl using less yardage, a looser gauge will result in a larger shawl using more yardage.

Needles: US 6/4.0 mm circular needles (or size needed to obtain gauge or optimal drape)
I recommend using different cable lengths throughout the pattern, as stitch counts will vary greatly! You can find more information on this in the basic information sheet you can download after purchasing the pattern.

Notions: tapestry needle, 16 stitch markers, 1 removable stitch marker, waste yarn (optional)







In ersten sosu Mystery-Tuch Knit-A-Long geht es um alles, was mir beim Stricken am liebsten ist!
Es geht um Texturen und Konstruktion, es geht darum, neue Richtungen und Wege einzuschlagen, um das Malen mit traumhaft weicher, handgefärbter Wolle und sich dabei von den Farben verzaubern zu lassen!

Und es geht natürlich auch darum, das Erlebnis, den Weg zu teilen – die Höhen gemeinsam mit anderen Stricker_innen zu feiern und Tiefen gemeinsam zu meistern.

Das gemeinsame Stricken und das gemeinsame Entdecken sind das, was einen KAL erst ausmachen – und die Überraschung über das Ergebnis! Darum nutze bitte das Forum in meiner Ravelry-Gruppe, um deine Farben und deinen WIP zu posten, um andere anzufeuern, Fragen zu stellen oder anderen weiterzuhelfen!

Poste Fotos auf Social Media mit dem Hashtag #sosuMKAL2017 – und lass die ganze Welt teilhaben!

Das Strickmuster ist für abenteuerlustige Anfänger und Strickprofis gleichermaßen geeignet.
Spezielle Techniken werden genau erklärt und mit Hilfe der KAL-Community sollten alle offenen Fragen schnell geklärt sein. Ein KAL ist eine gute Gelegenheit, Neues zu wagen!

Bis zum Start des KAL am 5. Mai hilft dir ein Dokument mit den wichtigsten Informationen bei der Vorbereitung. Das Strickmuster selbst bekommst du dann automatisch zugeschickt, als Download-Link per E-Mail und Ravelry-Nachricht. Zusätzlich findest du es in deiner Ravelry Library.
Es gibt keine Anmeldefrist und du kannst jederzeit mit dem KAL starten!

Der erste Teil des Strickmusters (Clue 1) wird am 5. Mai veröffentlicht, die weiteren drei Teile an den darauffolgenden Freitagen. Erst nach der Veröffentlichung des Clue 4 ist das Strickmuster komplett!

MKAL-Termine:
Teil 1: Freitag, 5. Mai

Teil 2: Freitag, 12. Mai

Teil 3: Freitag, 19. Mai

Teil 4: Freitag, 26. Mai

Garn: 3 Farben in Wollstärke „Fingering“

Empfohlen: La Bien Aimée Merino Singles, 100% Merino, einfädig, 366 m / 400 yd pro 100 g

Die La Bien Aimée Garnpakete sind alle perfekt für das Mystery-Tuch - und deshalb waren sie auch sofort ausverkauft! Sorry!

Verbrauch: 1098 m / 1200 yards gesamt

  • Farbe A: 366 m / 400 yards
  • Farbe B: 366 m / 400 yards
  • Farbe C: 366 m / 400 yards

Es wird beinahe die volle Lauflänge aller drei Farben verstrickt.
Du willst für den MKAL Wolle bzw. Wollreste aus deinem Vorrat verwenden? Kein Problem! Am Beginn jedes Abschnitts gibt es Tips, wo Farbwechsel am besten stattfinden sollten.

Maschenprobe: 20 Maschen / 38 Reihen = 10 cm / 4” in kraus rechts (entspannt nach dem Spannen)

Nadelstärke: US 6/4.0 mm (oder Stärke für Maschenprobe) – mehr Details zu den benötigten Nadeln erfährst du, nachdem du das Strickmuster kaufst.

Sonstiges: Stopfnadel, 16 Maschenmarkierer, 1 offener Maschenmarkierer oder Sicherheitsnadel, Wollrest (optional)