Andecha by Belén Fernández

Andecha

Knitting
May 2019
Sport (12 wpi) ?
16 stitches and 24 rows = 4 inches
in Stockinette / Punto jersey
US 6 - 4.0 mm
684 - 738 yards (625 - 675 m)
Talla única / One size
Flag of English English Spanish
This pattern is available for £4.00 GBP buy it now

English below

Andecha es una palabra asturiana con la que tradicionalmente se denominaba a un grupo de vecinos que se juntaban para trabajar juntos la tierra de cada uno y así hacer más llevadera y divertida la faena.

El chal Andecha es un chal en forma triangular con unos sencillos aumentos y disminuciones que van formando ondas. Es un chal muy fácil, apropiado para principiantes.

Necesitarás lana de grosor sport de 3 colores
• Color principal (gris): 550m.
• Color de contraste 1 (rosa): 35m.
• Color de contraste 2 (naranja): 65m.

Se podría adaptar fácilmente a lana de grosor DK o fingering. Para fingering recomendaría añadir un par de secciones más para que tenga un buen tamaño.

Si usas Instagram, por favor utiliza la etiqueta #chalandecha o #andechashawl cuando subas fotos de tu proyecto o etiquétame: @tejereningles

Si tienes cualquier duda sobre el patrón puedes preguntar en el grupo Tejer en inglés en Ravelry o ponerte en contacto conmigo por email.

Si quieres hacer el chal te animo a que participes en el KAL hasta finales de julio.


Andecha is an Asturian word (the dialect from the northern Spanish region where I’m from). It’s used to denote a group of neighbours who would traditionally take turns to help each other out working the fields, making it more of a social occasion.

The Andecha shawl has a triangular shape with a traditional feather-and-fan pattern made of very simple increases and decreases. It’s a very simple and intuitive pattern suitable for beginners.

You will need sport weight yarn in three colours (a main one and two contrast colours).

• Main colour (grey): 550m.
• Contrasting colour 1 (pink): 35m.
• Contrasting colour 2 (orange): 65m.

The pattern would be easily adaptable to DK or fingering weight yarn. For fingering yarn I’d recommend adding two more bands to increase its size.

If you are on Instagram, I’d love to see photos of your project. Please use the hashtags #chalandecha or #andechashawl, or tag me: @tejereningles

If you have any queries about the pattern, you can post a question on the Tejer en inglés group on Ravelry or contact me by email (email address in the pattern – I live in England and speak English).

We’re running a KAL (English speakers welcome!) until the end of July.