Folixa by Belén Fernández

Folixa

Knitting
March 2019
Fingering (14 wpi) ?
19 stitches and 20 rows = 4 inches
in brioche
US 4 - 3.5 mm
416 - 437 yards (380 - 400 m)
Talla única / One size
This pattern is available for £4.00 GBP buy it now

(English below)

Folixa (“fiesta” en asturiano) es un cuello de punto brioche que te permite practicar varias técnicas de este punto: brioche de un color, de dos, sincopado y, finalmente, calados de brioche. En este patrón asumo que no has probado nunca esta técnica así que doy instrucciones paso a paso, prestando especial atención a dónde colocar las distintas hebras al principio y final de las vueltas que es lo que más complicado se te puede hacer una vez te acostumbras al punto. Doy enlaces a todos mis videos de brioche que cubren todas las técnicas que aparecen en el patrón: http://bit.ly/tejer-brioche

Folixa utiliza lana de dos colores en grosor fingering (50g de cada una). Perfecto para usar esas preciosas madejas jaspeadas teñidas a mano.

Si usas Instagram, por favor utiliza la etiqueta #cuellofolixa o #folixacowl cuando subas fotos de tu patrón o etiquétame: @tejereningles

Durante el mes de marzo puedes participar en el KAL del cuello en el grupo de Tejer en inglés en Ravelry. ¿Te animas a participar?


Folixa (foh-lih-shah) is a cowl pattern that allows you to practise several brioche techniques: one-colour, two-colour, syncopated and, finally, brioche lace. In this pattern I assume no prior knowledge of this technique so I give step-by-step instructions, including where to place the different colour yarns at the beginning and end of each round, which can be tricky to start with.

Folixa uses two colours of fingering yarn (50g of each): one solid or semi-solid and one variegated – perfect for those beautiful variegated hand-dyed skeins.

If you are on Instagram, I’d love to see your work! Please tag any photos of your project with #cuellofolixa or #folixacowl or mention me: @tejereningles

Throughout March 2019 we’ll be doing a KAL in my Ravelry group. Even if you see a lot of Spanish, please don’t be shy and say hi! English-speakers are very welcome!