Hilaria by Anna Lipinska
Welcome! You are browsing as a guest
Create a free account to see 7 projects made from this pattern and more... What am I missing?

Hilaria

Knitting
May 2018
Any gauge - designed for any gauge ?
600 - 1000 yards (549 - 914 m)
size is adaptable and depends on the yarn and the number of repeats of the pattern
This pattern is available for $5.00 USD buy it now

Looks the same on both sides.
Easy.
Intuitive.
Fun to knit.
Fun to wear.
And as a bonus you can get very special colour effects, especially if you use yarn with a shine.

The pattern can be customized by using different yarns, needle sizes, or adding repeats to the pattern.

Yarn – any, ranging from Lace to Sport. I used almost 250g / 835m / 913 yards of Garnstudio Drops BabyAlpaca Silk on US 4 / 3.5mm needles and to obtain a shawl that measures 162 cm x 46 cm (64 x 18 inches) blocked.

Needles – any size according to what yarn you use and which will give you light fabric with drape.

Gauge is not crucial and depends on the yarn and needles you choose to knit with.

Skills - provisional cast on, twisted stitches (tbl), yarnovers, ssk and k2tog.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hilaria:
prawie idealnie taka sama po obu stronach robótki,
łatwa,
intuicyjna,
świetnie się prezentuje,
i dodatkowo, jeśli zrobiona z włóczki z połyskiem, daje możliwość uzyskać ciekawy efekt kolorystyczny jakby dwóch odcieni obok siebie.

Rozmiar nie jest ściśle ustalony, na szerokość można go modyfikować nabierając odpowiednio mniej lub więcej oczek, a na długość – zwiększając lub zmniejszając ilość powtórzeń wzoru i / lub bordiur.

Sugerowana włóczka – dowolnej grubości, od bardzo cienkiej typu lace do średnio grubej, choć można i poeksperymentować z grubą. Mój szal jest zrobiony z 5 motków BabyAlpaca Silk Dropsa (50g / 167m) na drutach 3,5mm i mierzy 162 x 46 cm, oczywiście po zblokowaniu.

Druty – dobrane do włóczki tak, aby powstawały dość duże, luźne oczka.

Potrzebne umiejętności - prowizoryczne nabieranie oczek, oczka przekręcone, narzuty i 2 razem na oba sposoby.