when by the Lake sweater by Line Pedersen

when by the Lake sweater

Knitting
September 2021
both are used in this pattern
yarn held together
Fingering
+ Lace
= Fingering (14 wpi) ?
16 stitches and 22 rows = 4 inches
US 10 - 6.0 mm
820 - 1094 yards (750 - 1000 m)
1, 2, 3
Flag of English English Danish
This pattern is available for kr.25.00 DKK buy it now

Knitting of course when by the lake / danish below

So what are you doing when you are by the lake , well I knit of course - and by a small private Swedish lake I casted on a few stitches to see how I could capture the moment and this is what came of my needles.

It is knitted top down with a round yoke construction, first the neck ribbing is knitted in the round and with increases the yoke is shaped with some textured stitches.
the sleeves and body are then divided and knit in the round top down.

The sweater is intended to be oversize and cropped
the textured stitches on the yoke is written out and simple to memorize.
The eyelets is made with the increases

There is a row by row written instruction for the short rows, the textured sts and the eyelets.

the yarn used can be substituted with any yarn that will give you gauge, but it will change the overall look and feel of the fabric.
The fabric is intended to be light and airy and knitted on larger needles then the yarn calls for.

the sweater in the pictures is a size 1 and the models chest measurements are 84 cm / 33 inches

Sizes: 1 (2) 3

Finished chest measurement: 101 (112) 122 Cm

Materials used in pictures: 150g (200g) 200g

Knitting for olive merino (50 g = 250 m/28 sts pr 10 cm)

Held together with:

75g (100g) 125g

Sandnes tynn silk mohair (3511 pudder rosa) (25 g = 212 m/24 sts pr 10 cm)

Meterage: 750 m (1000 m) 1000 meter –

Yarn suggestion: fingering weight held with lace weight or DK weight held single – the fabric is intended to be light and airy and knitted on larger needles then the yarn calls for.

Gauge: 16 m X 22 on 10 X 10 cm - knitted in the round - washed and blocked

Recommended needles: 6 mm or the size you need to obtain gauge –
circular (40, 80, 100 cm)
Magic loop or DPNs for small circumference (neck and sleeves)


Dansk:

sweateren strikkes ovenfra og ned med et rundt bærestykkekonstruktion, først strikkes hals ribben rundt Med udtagninger formes bærestykket med nogle strukturmasker.
Ærmer og krop deles derefter og strikkes rundt ovenfra og ned.

Sweateren er beregnet til at være oversize og mønsteret
på bærestykket er skrevet udførligt i opskriften og er nemme at huske.
hullerne er en del af udtagningerne.

Der er skriftlige instruktioner til de korte rækker, de strukturerende masker og hullerne.

det anvendte garn kan erstattes med ethvert garn, der vil give dig den strikkefasthed der er angivet, men det vil ændre det overordnede udseende og følelse af det strikkede stof.
Stoffet er beregnet til at være let og luftigt og strikket på større pinde, end garnet kræver.

sweateren på billederne er en størrelse 1 og modellens brystmål er 84 cm

Størrelser: 1 (2) 3

Færdig brystmål: 101 (112) 122 Cm

Materialer brugt i billeder: 150g (200g) 200g

Knitting for Olive merino (50 g = 250 m/28 m pr 10 cm)

Afholdes sammen med:

75g (100g) 125g

Sandnes tynn silk mohair (3511 pudder rosa) (25 g = 212 m/24 m pr 10 cm)

garn i meter: 750 m (1000 m) 1000 meter – i hver garn kvalitet

Mål: 16 m X 22 på 10 X 10 cm - strikket rundt - vasket og blokeret

Anbefalede pinde: 6 mm eller den størrelse, du skal bruge for at få den rigtige strikkefasthed –
cirkulær (40, 80, 100 cm) Magic loop eller strømpepinde til lille omkreds (hals og ærmer)