Ain't got that Swing by Alice Twain

Ain't got that Swing

Knitting
May 2017
Sport (12 wpi) ?
25 stitches and 38 rows = 4 inches
in Stockinette stitch
US 4 - 3.5 mm
US 3 - 3.25 mm
273 - 410 yards (250 - 375 m)
3, 6, 12 months
Flag of English English Italian
This pattern is available for €5.00 EUR buy it now

A baby swing jacket to fit your newborn. This jacket is knitted nearly seamlessly and fully flat, so it can be easily knitted on either circulars and straight needles. A very simple stockinette pattern, enlivened with an easy textured patterned down the front and made more interesting with a couple o f hidden reverse stockinette side gussets that widen gradually the jacket making it more comfortable to wear while not adding too much bulk. The jacket is unisex, with female and male front options.
I always like it best to knit my baby garments in gender-neutral colors, skipping pink and light blue in favor is yellow, green, or white. Also, consider working your baby garments in really bright colors like red and blue: really young children tend to see much easier the bright colors rather than the pastel ones. This mean that a brightly colored garment will catch the baby’s attention and keep him or her slightly more entertained.

-×-×-×-×-×-

Una giacchina a trapezio per il tuo bambino. Questa giacca è lavorata quasi senza cuciture e totalmente in piano, sicché può essere eseguita indifferentemente con il con il circolare o i ferri dritti. La semplicissima lavorazione a maglia rasata è alleggerita da un facile motivo texturizzato nel pannello del davanti e resa più interessante da due cunei a maglia rasata rovescia che ampliano gradualmente la giacca, rendendola più confortevole senza renderla ingombrante. La giacca è unisex, con opzioni da bambina e da bambino per quanto riguarda le sagomature.
Preferisco lavorare i capi per bambini in colori neutri per quanto riguarda il genere, evitando rosa e azzurro a favore di giallo, verde, bianco o lilla. Considerate anche l’opzione di eseguire la giacchina in colori vivaci come il rosso e i blu: i bambini più piccoli tendono a percepire molto più facilmente i colori pieni rispetto ai pastello. Questo significa che un indumento dai colori intensi attrarrà l’attenzione del bambino e potrebbe mantenerlo leggermente più distratto.