Would you like to see 12 projects made from this pattern and much more? join Ravelry now What am I missing?

Baby blanket White Winter/Vognteppet Hvit vinter

Knitting
August 2011
Fingering / 4 ply (14 wpi) ?
US 0 - 2.0 mm
US 1½ - 2.5 mm
80 x 90 cm
This pattern is available for $5.00 USD buy it now

From today, August 17th 2011 the pattern is also available in English.

Baby blanket White Winter is a variation on my previous baby blanket Latvian garden publish in 2010.
Like that one this is also knit on circular needles with a steek, cut when finished and lined with a cotton fabric. This method is not described in the pattern.

Except that the charts are different there are only minor differences to that earlier blanket.

Vognteppet Hvit vinter er en variasjon over vognteppet Latvian Garden som jeg ga ut i 2010.

Det strikkes på rundpinner med en klippekant, klippes opp og det syes på et bomullstoff på baksiden når teppet er ferdig. Ferdig størrelse med dette garnet og disse pinnene gir et teppe som er ca 80 x 90 cm. Akkurat passe til å legge over barnet i en vogn :D

Det forutsettes at du kjenner til teknikker som klippekant, oppklipping og påsying av stoff på baksiden.

Redigert 17.8.11/only in the Norwegian pattern
Jeg glemte å si i det norske mønsteret at som det er strikket er det brukt et sted mellom 450 og 500 gram Wollmeise. I underkant av 250 gram hvitt, 60 gram rødt (de røde rosene), 60 gram grått (midtpartiet) og 70 gram blått (mønsteret på hver ende).

OBS: Fra og med februar 2014 vil det bli lagt til 25 % moms (kr 7,50) for mønsterkjøpere i Norge.