Would you like to see 2 projects made from this pattern and much more? join Ravelry now What am I missing?

Basket Weave Hat

Knitting
April 2013
Super Bulky (5-6 wpi) ?
10 stitches = 4 inches in Stockinette Stitch
US 13 - 9.0 mm
US 17 - 12.75 mm
106 - 110 yards (97 - 101 m)
Teens - Adults 20" - 23" head circumference
This pattern is available for $5.50 USD buy it now

Express your style and individuality with this beautiful & intricately woven, basket weave hat.

A hat like no other & design available only through CreatiKnit, everyone will want one too!

You’ll love how this fun pattern resembles a real woven basket! Weave your own basket in many different colors for a bold winter accessory.

~My inspiration for this hat pattern came from seeing entrelac knitting. Entrelac seemed so pretty, but very time consuming! I wanted a similar design, but without all of the work. That is how I created this basket weave pattern. I think you will love it!

Worked in the round on circular needles and since it uses super bulky yarn, it can be knit up in a few hours!

Uses size US13/9mm & US17/12mm circular knitting needles, or size needed to obtain gauge.

©CreatiKnit

This pattern is the sole and express property of CreatiKnit. This original pattern is for personal use only and it or products made from this pattern may not be used for resale. May not be duplicated or reproduced without express permission from CreatiKnit@gmail.com.
………………………………………………………..
Deutsch:

Stilvoll und zeitlos elegant – mit dieser Kopfbedeckung zeigt man, wer man ist! Ob klassisch oder rustikal – diese vielseitige Beanie macht sich einfach gut zu jedem Kleidungsstil.

Eine Mütze wie keine zweite, und geradezu darauf angelegt, zu einem neuen Lieblingsteil zu werden – das dekorative Flechtmuster ist im Aussehen von konventionell gestricktem Entrelac kaum zu unterscheiden, jedoch bedeutend einfacher zu stricken!

Mit der verständlich aufgebauten und leicht nachzuarbeitenden Anleitung läßt sich dieses Modell an einem Nachmittag fertigstellen, und die fertige Mütze kann noch am selben Abend ausgeführt werden.

Diese Flechtmustermütze ist für Jugendliche und Erwachsene mit einem Kopfumfang von ca. 51–58,5 cm (20”–23”) vorgesehen und wird nahtlos in Runden gearbeitet. Die 4-seitige Anleitung ist maschenweise ausgeschrieben und enthält einen Fotokurs zum Verschieben des Rundenanfangs.

Benötigt werden:
– Extradickes Garn, LL ca. 73 m (80 Yards) /100 g , Gesamtverbrauch ca. 98 m (108 Yards).
   Die abgebildete Mütze wurde aus „Wool Ease Thick & Quick“ gestrickt.
– Rundstricknadel 9,0 mm (US 13), 41 cm (16”) lang bzw. andere Stärke entspr. Maschenprobe
– Rundstricknadel 12,0 mm (US 17), 41 cm (16”) lang oder länger für Magic Loop
– Nadelspiel 12,0 mm (US 17) bzw. Rundstricknadel mit längerem Seil für die Oberkopfabnahmen
– Rundenzähler oder andere Zählhilfe
– Wollnadel mit großem Öhr

Maschenprobe in glatt rechts:
10 Maschen = 4” mit 9,0 mm (US 13) Nadeln.
8,5 Maschen = 4” mit 12,0 mm (US 17) Nadeln

Vorkenntnisse:
M anschlagen, in Runden stricken, re und li M, 2 re-zus, M verzopfen, M doppelt abstricken