Hilde the Hippo by Doreen Blask
Welcome! You are browsing as a guest
Would you like to see 8 projects made from this pattern and much more? create a free account What am I missing?

Hilde the Hippo

Knitting
February 2015
DK (11 wpi) ?
8 stitches and 10 rows = 1 inch
20 - 30 yards (18 - 27 m)
This pattern is available for kr.25.00 SEK buy it now

Für Deutsch bitte runterscrollen

NEW! Buy 3 or more of my patterns and receive 10% off - no code needed

This cute mini-hippo is a beautiful gift for big and small kids alike and a great addition to your private zoo. Plus it’s a quick knit and easy to care for :)

The pattern is not complicated, but you will need to know how to

- knit in the round and do
- simple increases and decreases and to
- graft/kitchener stitch.

The body is knit in one piece with head and feet knit separately and sewn on later, alternatively you can pick up the stitches for these directly from the body.
The gauge is not important, but you should use needles at least one size smaller than indicated on the yarn to prevent the fiberfill from showing.

More Info, pictures and ready made toys can be found here:
www.facebook.com/Knitography
Etsy: www.etsy.com/shop/KnitographyByMumpitz
pinterest: www.pinterest.com/mrsmumpitz/

Pattern for personal use only! Pattern and items made from it may not be sold.
_______________________________________________

Dieses niedliche Mini-Nilpferd ist ein schönes Geschenk für große und kleine Kinder und eine gute Ergänzung für Ihren heimischen Zoo. Und dazu noch leicht gestrickt und pflegeleicht :)

Diese Anleitung erfordert kein Profistrickwissen, aber ein paar Kenntnisse werden vorausgesetzt. So wird

  • in der Runde und in Reihen glatt rechts gestrickt und
  • einfache Zu- und Abnahmen benutzt, sowie
  • der Maschenstich zum Schließen einer Naht.

Das Stofftier wird in der Runde gestrickt, wobei Kopf, Ohren und Füße separat gefertigt und später angenäht werden (alternativ können Letztere natürlich auch direkt an den Körper gestrickt werden). Die Maße spielen, wie bei den meisten Stofftieren, keine Rolle, aber wie immer ist es gut, eine kleinere Nadelstärke zu verwenden, als auf dem Garn angegeben, damit die Füllwatte nicht herausschaut.

Mehr Infos, Bilder und Fertiges findet ihr hier:
www.facebook.com/Knitography
Etsy: www.etsy.com/shop/KnitographyByMumpitz
pinterest: www.pinterest.com/mrsmumpitz/

MUSTER AUSSCHLIESSLICH FÜR PRIVATEN GEBRAUCH! Das Muster und daraus gefertigte Gegenstände dürfen NICHT kommerziell genutzt werden.