Would you like to see 14 projects made from this pattern and much more? join Ravelry now What am I missing?

Warrella Virran

Knitting
October 2012
Fingering / 4 ply (14 wpi) ?
28 stitches and 40 rows = 4 inches in Stockinette st
US 1½ - 2.5 mm
768 yards (702 m)
EUR 36-37, 38-39, 40-41
This pattern is available as a free Ravelry download

This pattern was designed for a yarn club, and it becomes available for everyone in early January 2013.
It’s uploaded now for the club members to be able to add it to their projects.

FI
ERRATA: 251012-ohjeversioon

Kerrokset kannan jälkeen; neulo kaavioista kerrokset 52, kavennuskrs 53 ja välikerros 54.

Kantakavennuksien määrään:
“Toista kavennuskrs joka 2. krs vielä 8 (10, 12) krt. Työssä 64 (66, 68) s.”

Merkkien selitykset:
Siirrä 1 s palmikkopuikolle työn taakse, 3 o, 1 o palmikkopuikolta; pitäisi olla 1 n.

Vinkki
3 silmukan siirrot yli 3 silmukan voi käsialan ollessa napakka vetää kasaan, niistä saa paremmin pintaan tasoittuvat esim seuraavasti:
Esim. 3 silmukan siirto 3 s yli vasemmalle; siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, neulo 3 n vasemmalta puikolta, neulo 3 o apupuikolta, kierrä lanka seuraavan nurjan silmukan ympäri vasemmalta puikolta, palauta äsken neulotut 3 silmukkaa vasemmalle puikolle ja neulo ne 3 o uudelleen.
Jatka normaalisti.

Eli käytännössä palmikkoon neulotaan yksi ylimääräinen kerros oikeiden silmukoiden kohdalle.

Vinkki2
Koska mallissa palmikot ovat isoja ja ne tarvitsevat “tilaa” käännöksiin, kannattaa pohjelisäyksiä tehdä normaalia reippaammin. Tällöin sukan tiukkuus ei venytä palmikoita suoraksi. Sukka pysyy kyllä ylhäällä napin ja i-cordin avulla.