StrikkeBea

Patterns available as Ravelry Downloads

Knitting: Beanie, Toque
Flott lue som skal illustrere krokusblomsten. Lua har god elastikk og strikkes på pinner nr. 3 mm i supervask ull. Du trenger kun 1 nøste for å få til denne.
Knitting: Mittens
Disse vottene kan strikkes i alle garntyper som har ca 23 m pr 10 cm og eller 100 meter pr. 50gr.
Knitting: Mid-calf Socks
Hill sokkene passer til både damer og herrer og går i sikksakkmønster.
Knitting: Mittens
Vottene har selburoser med en liten vri. Kan også strikkes med bare den hvite vrangborden (dog litt lengere)
Knitting: Beanie, Toque
Lue til vottene Cloudberry flowers.
Knitting: Beanie, Toque
Hjertelue: STØRRELSE Dame M Passer hodestørrelse 50-58cm, for ei større lue bruk litt tykkere pinner og eller annet garn.
Knitting: Mittens
Disse vottene er litt spesielle når det gjelder størrelsen. De er teststrikket i to ulike garntyper. PT2 og Peer Gynt. Noe som gir ulike størrelser. Vottene kan også strikkes i annet garn. Etter strikking ble også vottene kjørt på finvask 40 grader i maskin for å få de tettere.
Knitting: Slippers
Gode tova tøfler med flettekant. Mønstret har tekstbeskrivelse, bilder og video forklaringer. Oppskriften er på Norsk.
Knitting: Beanie, Toque
Nydelig lett og flott formet og tovet lue.
Knitting: Mid-calf Socks
Sokker strikket med den tradisjonelle 8 bladsrosen strikket i to garnkveliteter sammen her med Fabel som hvit og Hot Socks uni som sort.
Knitting: Mittens
Norsk Oppskrift Oppskrift på TovaVotter med fin passform. Disse vottene har fletter rundt hele hånden og en liten tvist oppå håndbakken.
Knitting: Mittens
Tova votter strikket i mellomtykt ullgarn og tovet. Vottene har motiv av multebærblomster.
Knitting: Mittens
Vottene strikkes med garn som passer til pinne 2.5 og 3 mm. Vottene på bildet i mønstret er strikket i Østlandsgarn og tovet. Oppskriften gir en normal damevott etter toving. Størrelsen kan også justeres etter pinnestr og andre garntyper.
Knitting: Mittens
Str. Herre eller L Dame
Knitting: Beanie, Toque
Dette et lue og pannebånd som har samme mønster som mine tova Spildravotter. Strikket i fritidsgarn med dekor av hullmønster.
Knitting: Mittens
Sjerneranke er votter strikket i mellomtykt ullgarn og tovet. Vottene har motiv av tradisjonsrike motiver fra Norge.
Knitting: Beanie, Toque
Tova luer i fritidsgarn, en oppskrift på norsk, oppskriften ble laget for å matsje vottene Gnist.
Knitting: Mittens
Tovavotten er strikket i fritidsgarnet fra sandnes, Vottene er strikket med en lang mansjett med mønsterbord.
Knitting: Beanie, Toque
Denne lua har fått navnet VinterFryd etter de tova vinterfrydvottene. Det strikkes vrangbord, perlestrikk, falsk flette og tykk flette over 6 masker.
Knitting: Mittens
Garn: ca. 100gr. (2 nøster) fritidsgarn fra sandnes (bruker du tykkere pinner må du regne med mer garn)
Knitting: Mittens
Navnet på disse vottene med snøkrystaller kommer fra det Japanske ordet for snø som er yuki 雪
Knitting: Mittens
Et vottemønster som har fått navn fra en øy oppe i nord Spildra. Vottene er karakteristiske med sine mansjetter.
Knitting: Slippers
Tova tøfler med hjertepynt i 100% ull.
Knitting: Mittens
Vinter krever varme gode votter disse er strikket i fritidsgarnet med en flott struktur.
Knitting: Shawl / Wrap
Sjalet er strikket fram og tilbake i riller og starter neders, du vil også få en fin hullrad på hver kant mens du øker.
Knitting: Mittens
Nydelige votter strikket i fritidsgarn fra sandnes med innstrikket dekor og tovet.
Knitting: Mittens
Helt greit mønster å få til disse vottene på. I deilig fritidsgarn som gir det beste tova resultet på strikka votter.
Knitting: Mittens
Tova votter med snøring rundt håndleddet, en grei grunnoppskrift på tova votter til barn å følge.
Knitting: Mittens
Grunnoppskrift på tova votter med mange variasjoner. Tips til pynt og variasjoner ser du på bildene til høyre her på siden.
Knitting: Slippers
Dette er en norsk skrevet oppskrift på tovede tøfler, oppskriften er enkel og følge og passer godt for nybegynnere som viderekomne.
Knitting: Booties
Oppskriften er på norsk.
Knitting: Booties
Norsk oppskrift på babyuggs, tekstforklaring med rikt illustrasjoner i bilder.
Knitting: Hats - Other
Enkel Blå lue som ikke er så tykk som den forrige jeg strikket. Bruk garn som passer til pinner nr. 4
Crochet: Bag - Other
Mønster for din mobiltelefon. Enkle og grei oppskrift som lett kan justeres til andre størrelser. Mønstret finnes kun på norsk. Her trenger du ikke akkurat bruke dette motivet men du kan bruke akkurat det du selv ønsker. Vil du ha det ensfarget og med kaskje blonder på eller annet, det er kun din egen fantasi som kan finne det ut. :-) Lykke til!