Niki by Åsa Tricosa
Welcome! You are browsing as a guest
Would you like to see 42 projects made from this pattern and much more? create a free account What am I missing?

Niki

Knitting
August 2017
Fingering (14 wpi) ?
26 stitches and 36 rows = 4 inches
in stockinette stitch
US 1½ - 2.5 mm
US 2½ - 3.0 mm
1722 - 2871 yards (1575 - 2625 m)
81 (86, 91, 97, 102) [107, 112, 117, 122, 127] (132, 137) cm // 32 (34, 36, 38, 40) [42, 44, 46, 48, 50] (52, 54) inches

ERRATA
für Gr. 97 cm Brustumfang // for size 38 inches chest circumference:

In Schritt 7 ist ein Fehler in der Tabelle auf S. 10:
in Reihe 35 werden nur 25 Maschen für den vorderen Halsausschnitt angeschlagen, nicht 27. Die ausgeschriebene Anleitung ist korrekt.

~~~
In step 7 there’s a mistake in the chart on page 10:
For row 35 you cast on 25 stitches for the front neck opening, not 27.
The written pattern is correct.


There is an error in the written pattern at the end of Step 4. This should read:

Final Row (RS): K2, nM1R, knit to 2 sts before loop, ssk…

~~~

In der ausgeschriebenen Anleitung ist am Ende von Schritt 4 ein Fehler, korrekt muss es heißen:

Abschlussreihe (HR): 2re HA-QFd-R, re bis zwei vor der Seilschlaufe, z-Abn …

STEP 11: HEM/SAUMKANTE

With CC2:
R10: Sl1wyf, purl to last 3 sts, sks.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Niki is worked top down in the round using the Ziggurat method, an all in one technique inspired by Tuulia’s Tailored Sweater Method.
The knitting begins with a regular longtail cast on for back and shoulders. Each shoulder is worked in turn as you begin to build sleeve caps for the set in sleeves. After the somwhat unusual and knifflige (fiddly) zigging and zagging, you work back and forth across all stitches for a few rows before the fronts are joined for knitting in the round. The sleeves are knitted top down from live stitches and end with an overlapping cuff. The folded collar with overlap is knitted last. Step by step instructions guide you from cast on to bind off. A helpful table keeps track of rows and shaping but is not required reading.

Niki wird von oben nach unten in Runden in Asa’s Ziggurat-Tricnique gestrickt, einer nahtlosen Technik nach dem Vorbild von Tuuila’s “Tailored Sweater = Maßgeschneiderter Pullover” Methode.
Begonnen wird mit einem klassischen Kreuzanschlag am Rücken und den Schultern. Beide Schultern werden abwechselnd gestrickt, während die Ärmelkäppchen für die gleichzeitig eingestrickten Ärmel entstehen. Das etwas gewöhnungsbedürftige und knifflige Hin- und Hergeschlängel ist schnell erledigt; danach wird für ein paar Reihen mit Wenden hin und her gestrickt, bevor die Vorderteile verbunden werden und es in Runden weitergeht. Die Ärmel werden von oben nach unten von offenen Maschen aus gestrickt und mit einem geteilten Bündchen beendet. Der leicht überlappende Umschlagkragen wird zuletzt gearbeitet.
Vom Anschlag bis zum Abketten ist die gesamte Anleitung Schritt für Schritt ausführlich erklärt. Eine zusätzliche Hilfstabelle hilft beim Reihenzählen und bei den Ab- und Zunahmen, ist jedoch fakultativ.