Patty the Penguin by Doreen Blask
Welcome! You are browsing as a guest
Would you like to see 9 projects made from this pattern and much more? create a free account What am I missing?

Patty the Penguin

Knitting
July 2016
Sport (12 wpi) ?
10 stitches and 8 rows = 2 inches
US 1½ - 2.5 mm
100 - 150 yards (91 - 137 m)
big and small Penuguin size
This pattern is available for kr.30.00 SEK buy it now

Für Deutsch bitte runterscrollen

10% off all my patterns if you buy three or more patterns. No code needed!

These sweet little penguins are knit up quickly and make a great gift for old and young kids. This pattern includes instructions for big and small penguins, so that you can make a whole family.

Techniques used are:

  • knit in the round and in rows
  • simple increases and decreases
  • kitchener stitch/grafting

The toy is knit in the round with coat, flippers, beak, feet and eyes knit separately to be sewn on later. You can also pick up the stitches from the body directly, if you prefer. The gauge is not important, but you should use needles at least one size smaller than indicated on the yarn to prevent the fibrefill from showing. My penguins are made from cotton yarn on needles 2.5mm and measure about 6-7cm (2-3inches).

I will donate 100% of the money from this pattern sale directly to the WWF (World Wildlife Foundation).
MORE PATTERNS IN SUPPORT OF THE WWF
knit a whale

20.8.2016: The first donation of $55 was made today! http://mumpitz.design/2016/08/27/you-saved-the-day-and-so...
11.11.2016 Donation #2, 55$

What you need:

  • approx. 10grams (30-40yards) cotton yarn or similar in the body colour (for example white or grey)
  • 8-10grams (20-30yards) in the coat colour (black or dark grey)
  • smaller leftovers of the same quality in yellow for feet and beak
  • small leftovers in black for the eyes
  • 5 double pointed needles (2.5 – 3.5mm)
  • Fibrefill
  • Tapestry needle

Happy knitting!

Please visit my blog : http://mumpitz.design/
Etsy: www.etsy.com/shop/KnitographyByMumpitz
pinterest: www.pinterest.com/mrsmumpitz/

Big thanks to my wonderful test knitters Binle, Trametes1971 and SiNessi!


10% Rabatt beim Kauf von 3 oder mehr meiner Anleitungen - ohne Code

Diese süßen Pinguine zum Liebhaben und Verschenken sind schnell gestrickt und kommen bei kleinen und großen Kindern sehr gut an. In dieser Anleitung werden Pinguine in zwei verschiedenen Größen beschrieben, damit man eine komplette Familie stricken kann.

Diese Strickkenntnisse werden vorausgesetzt:
– in der Runde und in Reihen glatt rechts stricken,
– einfache Zu- und Abnahmen
– Maschenstich

Das Stofftier wird in der Runde gestrickt, wobei Frack, Flügel, Füße, Schnabel und Augen separat gefertigt und später angenäht werden (alternativ können diese auch direkt an den Körper gestrickt werden). Die Maße spielen, wie bei
den meisten Stofftieren, keine Rolle, aber es ist ratsam, eine kleinere Nadelstärke zu verwenden, als auf dem Garn angegeben, damit die Füllwatte nicht herausschaut.

100% der Einnahmen aus diesem Anleitungsverkauf gehen an den WWF (World Wildlife Foundation). Stricken hilft!
MEHR ANLEITUNGEN ZUR UNTERSTÜTZUNG DES WWF
knit a whale

20.8.2016> Die erste Spende von 55$ ging heute an den WWF: http://mumpitz.design/2016/08/27/you-saved-the-day-and-so...

Was Sie brauchen:
– Ca. 10g Baumwollgarn oder Vergleichbares, in der Körperfarbe (z.B. weiß
oder hellgrau)
– 8-10g in der Frack- und Flügelfarbe (z.B. schwarz oder dunkelgrau)
– kleinere Reste in gelb für Schnabel und Füße
– Reste in schwarz für die Augen
– Ein Nadelspiel (2,5 – 3,5mm)
– Stopfnadel zum Vernähen der Fäden
– Füllwatte

Ein riesigen Dankeschön an meine wundervollen Teststrickerinnen Binle, SiNessi und Trametes1971!

Bitte besucht meinen Blog auf http://mumpitz.design/
Etsy: www.etsy.com/shop/KnitographyByMumpitz
pinterest: www.pinterest.com/mrsmumpitz/