knit a whale by Doreen Blask
Welcome! You are browsing as a guest
Would you like to see 14 projects made from this pattern and much more? create a free account What am I missing?

knit a whale

Knitting
April 2017
Sport (12 wpi) ?
8 stitches and 8 rows = 1 inch
US 1½ - 2.5 mm
25 - 40 yards (23 - 37 m)
This pattern is available for kr.25.00 SEK
buy it now or visit pattern website

Für Deutsch bitte runterscrollen

10% off all my patterns if you buy three or more patterns. No code needed!

Didn‘t you always want to have a whale as best friend? This is your chance! This whale makes a cute little gift for big and small whale-fans and knits up really fast. AND he doesn‘t need as much space as one might expect of a whale :)

Techniques used are:

  • knit in the round
  • provisional cast on (tutorial included)
  • simple increases and decreases
  • picking up stitches (optional. You can also knit parts separately and attach them later)

I will donate 100% of the money from this pattern sale directly to the WWF
MORE PATTERN S IN SUPPORT OF THE WWF:
Patty the Penguin

1st donation sent May 2nd 2017
donation sent November 2017, September 2018

What you need:

  • Yarn: This whale can be knit in different yarn weights. I like to use cotton for toys as it is very durable and good to play with for small kids. For my whale I used ~10g Gründl cotton yarn. He measures 15cm long and 8cm tall.
  • A set of 4 double pointed needles (I used size 2.5mst). It‘s practical to use needles at least one size smaller than indicated on the yarn to prevent the fiberfill from showing.
  • Fiberfill
  • Crochet hook
  • Tapestry needle

Thank you to my wonderful test knitters Binle, Sinessi, Suzieqtee, Trametes1971, Strickhummel2108, Kathinka14, Ariadne4 and Mausebinchen!

Please visit my blog : http://mumpitz.design/
Etsy: www.etsy.com/shop/KnitographyByMumpitz
pinterest: www.pinterest.com/mrsmumpitz/

PATTERN FOR PRIVATE USE ONLY! This pattern and items made from it may NOT be used for commercial profit! You are welcome to donate finished objects to charity


10% Rabatt beim Kauf von 3 oder mehr meiner Anleitungen - ohne Code

Wer wollte nicht schon immer gern einen Wal als Freund haben? Hier kommt die Gelegenheit. Das perfekte kleine Mitbringsel für Wal-Fans und solche, die noch welche werden sollen! Er ist ganz leicht zu stricken und braucht weniger Platz, als man denkt.

Die Anleitung ist für Anfänger mit einigen Vorkenntnissen gut geeignet.

Folgende Grundkenntnisse werden benötigt:

  • provisorischer Anschlag (Fototutorial ist in der Anleitung enthalten)
  • in der Runde stricken
  • einfache Zunahmen und Abnahmen
  • Maschen aufnehmen (nach Belieben können die Teile allerdings auch einzeln gestrickt und später angenäht werden)

100% der Einnahmen aus diesem Anleitungsverkauf gehen an den WWF
Stricken hilft!

MEHR ANLEITUNGEN IN UNTERSTÜTZUNG DES WWF:
Patty the Penguin

Was Sie brauchen:

  • Garn: Der Wal kann in unterschiedlichen Garnqualitäten gestrickt werden, macht sich als Spielzeug allerdings am besten aus Baumwolle, da diese schön stabil und fusselfrei ist.
  • Ich habe für meinen Wal ca. 10g Baumwolle von Gründl benutzt. Er ist 15cm lang und 8cm hoch.*
  • Ein Nadelspiel (ich verwende ein Nadelspiel 2,5mm). Es ist ratsam, eine kleinere Nadelstärke zu verwenden, als auf dem Garn angegeben, damit beim fertigen Tier die Füllwatte nicht herausschaut.
  • Häkelnadel
  • Füllwatte
  • Stopfnadel zum Vernähen der Fäden.

Ein großes Dankeschön an meine wundervollen Teststricker Binle, Sinessi, Suzieqtee, Trametes1971, Strickhummel2108, Kathinka14, Ariadne4 und Mausebinchen!

Mehr Infos, Bilder und Fertiges findet Ihr hier:
http://mumpitz.design/
Etsy: www.etsy.com/shop/KnitographyByMumpitz
pinterest: www.pinterest.com/mrsmumpitz/

MUSTER AUSSCHLIESSLICH FÜR PRIVATEN GEBRAUCH! Das Muster und daraus gefertigte Gegenstände dürfen NICHT kommerziell genutzt werden. Natürlich darf Gestricktes zu wohltätigen Zwecken gespendet werden.