StrikkeUlla

Patterns available as Ravelry Downloads

Knitting: Pullover
Genseren strikkes nedenfra og opp. Ermene strikkes inn med raglan. Du kan strikke både bolen og ermene lengre, men da må du regne med litt mere garn.
Knitting: Mittens
God varme votter med dobbeltribb. Vottene sitter godt på hånden.
Knitting: Cowl
En svært dekorativ hals som varmer godt på de riktige stedene. Halsen strikkes rundt på en liten rundpinne ovenfra og ned, etter detaljert diagram.
Knitting: Beanie, Toque
Enkel lue med ribbestrikk til store og små. Luen pyntes med en pelsdusk eller pompom.
Knitting: Hanging Ornament
Lag din egen julepynt eller gi en liten gave til noen du bryr deg om.
Knitting: Cowl
En svært dekorativ og feminin hals med fletter, hullmønster og strukturstrikk. Halsen ligger godt rundt nakken og over skyldrene.
Knitting: Pullover
Tilly junior er en god og varm kosegenser.
Knitting: Pullover
Hele genseren strikkes med dobbelt garn på rundpinne ovenfra og ned. Genseren sitter litt løst. Fordi genseren strikkes ovenfra og ned, kan lengden enkelt reguleres.
Knitting: Pullover
Moira genseren er en luftig men samtidig varm genser som kan brukes hele året. Den er like fin over enn sommerkjole som over en singlet og jeans.
Knitting: Cardigan
Størrelse: 2 – 4 – 6 – 8 – 10 – 12 år
Knitting: Mid-calf Socks
Størrelse: S – M – L
Knitting: Dress
Enkel og romantisk kjole med et hint av nostalgi.
Knitting: Bonnet
Smutteliten kyse strikkes frem og tilbake fra pannestykket og bakover. Kysen strikkes med et enkelt hullmønster bestående av vrangmasker, kast, felling og rettmasker.
Knitting: Dress
Smutteliten kjole passer fint for nybegynnere også.Skjørt delen strikkes i en enkel mønster med stort sett rett og vrange masker. Vrangborden gjør at kjolen sitter godt på. Kjolen strikkes ovenfra og ned på rundpinne. Lengden på kjolen kan endres ved ønske men da må det gjøres før kantmønsteret. Selene er har litt lengde sånn at man har mulighe...
Knitting: Mid-calf Socks
Størrelse: 35/37 – 38/40 – 41/43
Knitting: Cardigan
Størrelser: 0/3 – 3/6 – 6/9 – 12 – 24 måned
Knitting: Onesies
Romperen strikkes ovenfra og ned på rundpinne. Vrangborden gjør at romperen sitter godt på. Mønsterdelen strikkes i et enkelt mønster med stort sett rett og vrange masker. Lengden på bena kan endres ved ønske. Selene er har litt lengde sånn at man har mulighet til å flytte på knappene ettersom barnet vokser.
Knitting: Pullover
Størrelse: XS – S – M – L - XL
Knitting: Sweater - Other
Aydrey sweater er en enkel V-hals genser som strikkes på rundpinne nedenfra og opp. Du kan strikke både bolen og ermene lengre men da må du strikke de lengre før du feller av til ermehull. Ermene strikkes inn med raglanfelling.
Knitting: Pullover
Leona genser er klassisk i fasongen. Det er enkelt å regulere lengden da genseren strikkes ovenfra og ned.
Knitting: Cowl
En svært dekorativ hals til både mamma og mini som varmer godt på de riktige stedene, og er enkel å kle på og av på egenhånd. Barna slipper å ende opp med å få den enten skjevt på seg eller feil vei.
Knitting: Mid-calf Socks
Karda sokken er inspirert av sokkene min bestemor strikket. Hun kunne strikke de fineste flette sokkene og sokkene med hullmønster.
Knitting: Baby Blanket
Bredde: ca. 70 cm
Knitting: Market bag (slouchy)
Knitting: Beanie, Toque
Heilo luen strikkes nedenfra og opp med vrangbord og enkel hullmønster. Luen er like fin å bruke både rett og vrangsiden ut. Fasongen er noe baggy og avslappet.
Knitting: Fingerless Gloves
Størrelse: Dame
Knitting: Shorts
Shortsen strikkes rundt på rundpinne ovenfra og ned. Lengden på bena kan justeres etter ønske. Shortsen er noe vid i modellen og er luftig. Mønsterpanelet på sidene gir shortsen en fin særpreg.
Knitting: Ankle Sock
Ankelsokker med en enkel og elegant mønster som er lett å følge og huske.
Knitting: Pullover
Knitting: Cardigan
Hele jakken strikkes med dobbelt garn. Jakken strikkes nedenfra og opp, fram og tilbake. Ermene strikkes rundt. Delene samles før bærestykket og strikkes ferdig med raglanfelling.
Knitting: Animal Toy
Knitting: Headband
It works up quickly and is an easy stranded colorwork project. Have fun trying different colour combinations!
Knitting: Baby Blanket
Super myk og varm babyteppe med en delikat men enkel hullmønster.
Knitting: Headband
Størrelse: one size
Knitting: Slippers
Knitting: Stocking
Størrelse: 2/4 – 5/8 – 9/12 år – M (voksen)
Knitting: Pullover
En skikkelig deilig kosegenser. Strikket med et tråd av dale erle og et tråd av lille lerke. Gensern passer til helårsbuk og strikkes med en enkel teksturmønster. Halsen kan strikkes både lengre og kortere ved ønske.
Knitting: Mittens, Fingerless Gloves
Størrelse: Dame
Knitting: Headband
Pannebånd strikket med en enkel mønster i to farger. Oppskriften passer godt for nybegynnere.
Knitting: Onesies
Romper strikket med en enkel mønster. Passer også for nybegynnere.
Knitting: Cowl
En søt hals som strikkes rundt på rundpinne ovenfra og ned. Mønsteret er gitt ved diagram, men det er kun enkle teknikker som kast og å strikke masker sammen som er benyttet.
Knitting: Cardigan
Jakken strikkes nedenfra og opp. Du kan strikke både bolen og ermene lengre men da må du strikke de lengre før du feller av til ermehull men da må du regne med litt ekstra garn.
Knitting: Mid-calf Socks
Oppskriften passer til vanlig dame størrelsen. Ønsker du en annen størrelse på sokken, kan du variere det med tykkelsen på pinner og garn.
Knitting: Pullover
Imogen sweater er en perfekt for nybegynnere. Genseren strikkes med dobbelt garn nedenfra og opp.
Knitting: Cardigan
Oppskriften til denne jakken kommer snart
Knitting: Pullover
Genseren strikkes på rundpinne nedenfra og opp. Du kan strikke både bolen og ermene lengre men da må du strikke de lengre før du feller av til ermehull men da må du regne med litt ekstra garn.
Knitting: Pullover
Størrelse: S – M – L – XL
Knitting: Dress
Alva selekjole er en enkel sommerkjole til de minste. Kjolen kan også strikkes med ull/merino/alpakka til vinterhalvåret.
Knitting: Pullover
Størrelse: S – M – L – XL
Knitting: Pullover
Sweetcandy genser my size er en genser som blir lagt merke til. Perlene gir den farge og struktur. I oppskriften har jeg brukt blanding av alpakka/ull. Ønsker du å ha en genser som passer året rundt kan du velge dale lerke eller dropa gotton merino.
Knitting: Onesies
Lillegullromper er en kjappstrikket romper. En skikkelig varm og mykt romper til de minste
Knitting: Pullover
Rumlagenser strikkes ovenfra og ned. Bærestykket strikkes frem og tilbake og består av mønstersegmenter med økninger, etterfulgt av omganger med raglanøkninger.
Knitting: Pullover
Rumlagenser strikkes ovenfra og ned. Bærestykket strikkes frem og tilbake og består av mønstersegmenter med økninger, etterfulgt av omganger med raglanøkninger.
Knitting: Mid-calf Socks
Størrelse: 1/3 – 6/9 – 12/18 – 24 mnd
Knitting: Beanie, Toque
Størrelse: S – M – L
Knitting: Cardigan, Coat / Jacket
Størrelse: 1/3 – 6/9 – 12/18 – 24 måned
Knitting: Cowl
Varm og lett hals til både barn og mor. Halsen er fin både rettsiden og vragsiden. En rask og enkel strikkeprosjekt.
Knitting: Pants, Soakers, Onesies
Størrelser: nyfødt – 3 – 6 – 12 – 18 – 24 mnd
Knitting: Beanie, Toque, Earflap Hat
Lue med øreklaffer i vevemønster.
Knitting: Mid-calf Socks
Størrelse: M damestørrelse
Knitting: Bonnet
Knitting: Beanie, Toque
Knitting: Headband
Gompi pannebånd til hele familien.
Knitting: Headband, Beanie, Toque
Her har jeg samlet 10 av mine luer og pannebånd. Oppskriftene som er samlet er pannebånd med vevemønster, enkel ribbelue, sweetcandy, mjøull, rumlalue, mialue, gompi pannebånd, nordic winterlue, todne lue og heideskavlue.
Knitting: Cowl
Deilig hals for barn og dame, med knapper på siden.
Knitting: Beanie, Toque
Lue for store og små med strukturstrstrikk. Luen bør være overkommelig for alle. I oppskriften står det trinn for trinn bilde forklaring om hvordan man strikker mønsteret.
Knitting: Pullover
Knitting: Beanie, Toque
Enkel og varm baggylue som du strikker i løpet av en ettermiddag.
Knitting: Dress
Kosejente kjolen er en enkel kjole som er perfekt for hverdagsbruk.
Knitting: Beanie, Toque
Enkel lue som strikkes rundt nedenfra og opp. Du kan gjerne benytte å strikke inn perler med en annen metode hvis du ønsker det. På Instagram kontoen min finner du også en videosnutt om hvordan man strikker inn perler og lager en fluffy dusk. Dette finner du under høydepunkter/strikke tips.
Knitting: Onesies
Størrelser: 1/3 – 6/9 – 12/18 – 24 – 36 måned
Knitting: Pullover
Maritimt inspirert, enkel sommergenser.
Knitting: Pullover
Maritim inspirert genser til barn.
Knitting: Dress
Denne kjolen har vanskelighetsgrad lett. Kjolen strikkes ovenfra og ned.
Knitting: Pants, Soakers, Onesies
Enkel romper strikket nedenfra og opp. Den kan strikkes med eller uten knapper i skrittet.
Knitting: Dress
Ella kjole er en enkel kjole med havskum mønster. Kjolen kan strikkes ensfarget eller flerfarget.
Knitting: Dress
Prinsessebody er en elegant plagg som passer til både hverdag og fest. Bodyen er strikket i deilig merinoull og har praktisk knapping i skrittet for bleiebarn. Skjørtet gir en florlett prinsessepreg. Den kan strikkes ton-i ton eller i kontrastfarger.
Knitting: Skirt
Elegant skjørt til små prinsesser. To lags skjørt med en enkel hullmønster.
Knitting: Bonnet
Elegant kyse med enkel hullmønster
Knitting: Knee-highs
Knitting: Baby Blanket
Lekker babyteppe med en enkel hullstrikk. Strikket i babymerino.
Knitting: Beanie, Toque
Enkel ribbelue til hele familien. Gjerne pynt med knapper , dusk eller pomponger.
Knitting: Beanie, Toque
Enkel og varm lue med nordisk mønster.
Knitting: Beanie, Toque
Knitting: Cowl, Beanie, Toque
Barfrost hals og lue er en enkel og varm sett som passer både til gutter og jenter. Halsen er like fin med vrangsiden ut. Settet er strikket med merinoull.
Knitting: Cowl, Beanie, Toque
Søt hals med flette og hullmønster, strikket med merinoull. Til settet tilhører også en enkel ribbestrikket lue. Luen passer til både jenter og gutter.
Knitting: Headband
Anvendelig pannebånd til damer/jenter i alle aldre. Tykt, mykt og varmt. Strikkes frem og tilbake. Både bredden og lengden kan reguleres enkelt etter eget behov/ønske.
Knitting: Pullover
Strukturstrikket genser med raglan og hette. Genseren strikkes nedenfra og opp. Fint som hverdagsplagg på skole og barnehage.
Knitting: Headband
Elegant pannebånd i vevemønster strikket i mykt merinoull. Man kan regulere bredden etter ønske.
Knitting: Skirt
Little daisy skirt is a a must have for any little princess:-)
Knitting: Shorts
Søt og enkel sommer shorts til hverdagsbruk. Perfekt for aktive sommerdager.
Knitting: Dress
Enkel kjole til de minste. Kjolen har en søt perlestrikket hjerteranke nederst. Perfekt for nybegynnere
Knitting: Soakers
Enkel bleiebukse med hjertemotiv foran. Buksen kan strikkes med eller uten knapper.
Knitting: Beanie, Toque
Mia hat is a simple quick little knit, to keep your little loved ones warm and snug all year round. The perfect last minute gift for a baby shower.