Ann Silje Rolness

eBooks available as Ravelry Downloads

Patterns available as Ravelry Downloads

Knitting: Collar
ButterflyBlissNeck kommer i tre størrelser, med strikkefastheter:
Knitting: Vest
#Breezeslipoverkids strikkes nedenfra og opp, først rundt og så frem og tilbake. Vesten strikkes med strikkefasthet 22/10 på størrelsene 1 år – 5 til 6 år – 11 til 12 år, mens størrelsene 2 år – 3 til 4 år – 7 til 8 år – 9 til 10 år – 13 til 14 år har strikkefasthet 24/10. Ved å endre på pinnestørrelsene vil samme garn ofte kunne brukes til beg...
Knitting: Mittens
#ButterflyBlissMittens strikkes med strikkefasthet 22/10. Du kan bruke enkel tråd, eller en tråd Sandnes Tove sammen med Sandnes Tynn Silk Mohair.
Knitting: Vest
#Breezeslipover strikkes nedenfra og opp, først rundt og så frem og tilbake. Vesten kan strikkes med kort eller lang hals, i det garnet du ønsker som gir strikkefasthet 19/10. Eksempelvis en tråd Sandnes Sunday sammen med en tråd Sandnes Tynn Silk Mohair, eller enkel tråd Drops Air eller lignende.
Knitting: Neck / Torso - Other
#breezeneck is availabe in threee sizes
Knitting: Cowl
#Tmelessneck are avalible in 4 sizes.
Knitting: Pants
Breezeleggings og Breezeleggings2.
Knitting: Skirt
#breezeskirt er et lett og ledig skjørt med god sving. Ja, for hva er vel bedre for våre små skatter enn at skjørtet er med når de snurrer.
Knitting: Mid-calf Socks
#Breezesocks2 has an gauge on 22/10 and 11 sizes, baby up to adults.
Knitting: Mittens
Dette er en 2 i 1 oppskrift : #Brissokker2Mini og #BrisvotterMini inneholder 4 størrelser. Plaggene strikkes fra skaft mot spiss.
Knitting: Hair accessories
#Breezescrunchie passer perfekt til restegarn.
Knitting: Purse / Handbag
#Mybreezebag kan strikkes med stropper slik at du kan bruke den som ei veske. Lett og ledig, og fint til å bruke enten du skal på bytur, på stranda, ta med klær i barnehagen eller ha liggende i veska i tilfelle du er på shopping og trenger et ekstra bærenett :)
Knitting: Cardigan
#tidløsflettegenser og #tidløsflettejakke er en 2i1 oppskrift.
Knitting: Cardigan
Dette er en 2i1 oppskrift
Knitting: Onesies
Dette er en 2i1 oppskrift - #Tidsløsheldress og #tidløsflettederess er nettopp det, tidløs. Dressene passer fint til både gutter og jenter.
Knitting: Mittens
#Tykkebrisvotter kan du strikke i enkel tråd Drops Nepal, Rauma Vams eller lignende, eller dobbel tråd Rauma finull eller Kauni.
Knitting: Cardigan
Dette er en 2i1 oppskrift #fluffybrissweater og #fluffybriscadigan, der den delen av oppskriften som gjelder kun for cardigan, er merket med blått. Begge plaggene strikkes med dobbel tråd, nedenfra og opp.
Knitting: Fingerless Gloves
#Tidløsepulsvarmere passer fint til barn og voksne, gutter og jenter. Vi bruker pulsvarmere mye her hjemme hos oss, enten i bilen, på jobb, på skolen, i barnehagen eller i lek inne og ute. Pulsvarmere passer så fint når det er for kaldt til å ikke ha noe på hendene men for varm til å bruke votter. Ungdommen kan trykke på mobilen og samtidig vær...
Knitting: Beanie, Toque
#tidløskyse er nettopp det, tidløs. Den passer fint til både gutter og jenter, og du kan velge de snorene du ønsker.
Knitting: Bonnet
Dette er en 2 i 1 oppskrift:
Knitting: Hats - Other
#Bristykklue passer til små og store hoder, med eller uten dusk. Oppskriften inneholder tips til hvordan feste dusk.
Knitting: Cowl
Norwegian and English pattern, three sizes. You can easy make you own modifications.
Knitting: Baby Blanket
#Briskoseteppe er et teppe du kan strikke i det garnet du vil og i den størrelsen du selv måtte ønske. Teppet beskrevet i oppskriften er ca. 7575 cm før blokking, og inneholder samtidig informasjon om hvordan du kan endre størrelsen.
Knitting: Fingerless Gloves
Dette er nå en 2i1 oppskrift.
Knitting: Mittens
Maskeantallet er likt for alle størrelser.
Knitting: Cowl
Ute på enga, i lek med barna omgitt av sauer, kom ideen til denne halsen #brishals. Den ble tatt godt i mot av jentene, og håper du også liker din :)
Knitting: Mid-calf Socks
#BRISSOKKER / Breezesocks
Knitting: Pullover
#Tidløsherregenser er “ pappaen” til #tidløsgenser og #tidløsjakke.
Knitting: Mittens
#Tidløsevotter og #Tidløseribbvotter
Knitting: Pullover
#Tidløsminigenser er “ lillebroren” til #tidløsgenser, og strikkes på tynne pinner til de aller minste. Genseren har en flipp på halskanten, slik at den skal være enklere å få over hode til baby.
Knitting: Pullover
#Tidsløsgenser og #tidløsjakke passer både til jente og til gutt.
Knitting: Mid-calf Socks
Oppskriften inkluderer størrelser fra 0 år, og opp til skostørrelse 46.
Knitting: Cardigan
lillefrøkenflettecardigan selges som 2i1 sammen med #lillefrøkenflettegenser. Og du, det er også tatt inn oppskrift på genser til dukke :slightly_smiling_face:
Knitting: Cardigan
miniflettecardigan
Knitting: Mittens
#MiniLørdagsvotter og #MiniSøndagssokker er babyversjonen av #Lørdagsvotter og #Søndagssokker.
Knitting: Pullover
#Frøkenflettegenser er voksenversjonen av #lillefrøkenflettegenser.
Knitting: Pullover
Varme og lett genser som er behagelig for store og små. Fletten på ermene gjør det lille ekstra, enten en vil pynte seg eller bruke genseren til hverdags. Genseren er normal til smal i modellen. Du kan gå opp en størrelse i vidden om du ønsker en videre passform
Knitting: Shawl / Wrap
Et mykt og varmt sjal, som fungerer veldig godt som #tvstrikk. Sjalet felles av ved at det rammes inn med en flettebord. Du kan bruke garn fra garnlageret, eller se tips til garnalternativer i oppskriften.
Knitting: Mittens
Votter som sitter godt på små og store hender. Med lange skaft passer vottene ekstra godt under jakka eller utedressen.
Knitting: Fingerless Gloves
Varme og enkle pulsvarmere. Fletten legger seg på siden av hånda og gir det lille ekstra.
Knitting: Cowl
Enkel hals der vrangborden strikkes med tykkere pinner, for å unngå barn som sier « æsj, det strammer om halsen». Flettene pynter opp det glattstrikkete partiet, før halsen rammes inn med vrangbord eller rillestrikk – det er opp til deg :slightly_smiling_face:
Knitting: Mittens
Varme og enkle votter - i løpet av en (lør)dag kan de komme både på og av pinnene. Flettene legger seg på siden av vottene og gir det lille ekstra. Perfekt til bruk på lørdagsshopping :smile:
Knitting: Ankle Sock, Mid-calf Socks
Varme og lette sokker for (søn)dager med lav hvilepuls. De er enkle å strikke, så i løpet av en (søn)dag kan de komme både på og av pinnene. Flettene legger seg på skrått over ytterkanten av sokken, så her skilles det mellom høyre og venstre sokk.